gram na trąbce od 6 lat, ale moja gra opierała sie na odczytaniu nut i zagraniu tego. Ważne, zeby było czysto i głośno. Ostatnio kupiłem sobie książkę lutaka i po zrobieniu paru ćwiczeń widze poprawę. Znacie jeszcze jaies książki, w której będzie dużo teorii?? Bo czytając wasze posty (skale jazzowe) nie jestem w stanie tego zrozumieć. Czuje sie tutaj jak na występie malickiego na temat skal
marynarz125, jest bardzo dużo pozycji wielu metodyków: J. B. Arban, A. Vizzutti, H. Clarke, W. Spaulding, M. Schlossberg, C. Gordon, S. Hadryś, Rolph Quincke - można by mnożyć. Większość z nich jest anglojęzyczną, a te polskie pozycje są bardzo zaawansowane typu szkoła Sebastiana Sołdrzyńskiego dla przykładu, której na Twoim etapie raczej bym nie polecał.
Skoro granie Twoje ograniczało się do trąbienia głośno i czysto i teraz masz Lutaka to nawet nie proponuję dłubania samemu w tych wszystkich pozycjach, które wymieniłem. Twoja wiedza teoretyczna jest mała - mniemam po Twoim stwierdzeniu o niezrozumieniu tematu o skalach (choć mogę się mylić - to tylko domysł). Samemu nie przebrniesz przez te ćwiczenia, będziesz wykonywał je nieświadomie i za pewne może źle.
Proponuję abyś umówił się na jakąś lekcję z profesjonalnym trębaczem, który zaproponuje Tobie jakiś zestaw ćwiczeń i wyjaśni oraz pokaże jak je ćwiczyć. Świat gry na trąbce poszedł tak do przodu, że szkoła Lutak - zawieraja jakieś podstawy i wielu z nich korzysta an poaczątku, jest tylko małym wstępem do całości. Oczywiście ćwicz ją sobie Nie zaszkodzi na pewno