Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Niemoc w ustach, czy coś z zadęciem ?
schutze 
Młodzik ; ]

Instrument/y: B&S 535 S
Ustnik/i: B&S 7C i Arnolds & Sons 3C

Wysłany: Sro 17 Mar, 2010 13:22   Niemoc w ustach, czy coś z zadęciem ?

Witam ;)
Muszę przedstawić Wam mój problem i proszę o jakąkolwiek pomoc. Wiem, że było już parę podobnych tematów ale nic się zbytnio nie dowiedziałem. Otóż:
Mam 14,5 lat, gram na trąbce od 5 lat, na początku grałem na kornecie, potem na starej trąbce marki Weltklang, od roku gram na J.Michaelu TR-380 i od samego prawie początku mam ten sam ustnik 7C(jakaś chińszczyzna). Od roku grało mi się już dobrze, bo nie licząc tamtego czasu nauki i takiego se pogrywania bez konkretnego nauczyciela, ale od paru miesięcy nie wiem czemu, bolą mnie usta po godzinie gry, a po 30 minutach nie mam siły i o każde 5 minut mojej gry nie udaje mi się zagrać jakiegoś wyższego dźwięku np. gram C3, a po kilku minutach ledwo A2. Po prostu słabieje i nie mam ochoty i siły na dalszą grę. Ostatnio kupiłem większy ustnik min. Arnolds&Sons 3C ale problem jest podobny, może barwa jest czystsza ale skala spada o 4 dźwięki i ciężko się gra. W trąbce słychać również jakieś szumy i nie czystości, nie zawsze ale bardzo często i głównie jak gram piano. Co mam z tym zrobić ? Pytam się Was, gdyż nie znam żadnej osoby która gra poważnie na trąbce i się na tym zna.

Piszę poprawnie po polsku
.

arturlewandowski

jazztrumpet 

Instrument/y: Yamaha 4335GS
Ustnik/i: Monette STC-2, Marcinkiewicz Seria 300 1 1/2C

Wysłany: Sro 17 Mar, 2010 16:35   

Wiesz... 5 lat to wcale nie tak dlugo. Z Twojej wypowiedzi wynika ze po 5 minutach grasz juz C3 (ja bynajmniej tak zrozumialem)
To moze sie okazac przyczyna. Powinienes rozgrywac sie dlugi czas w srednicy i w dole, a jak juz sie rozegrasz to góra. Ale tez nie przesadzaj, bo czy jestes rozegrany czy nie, to góra męczy...

Albert 

Instrument/y: B&S 180s37
Ustnik/i: Vincent Bach 3c

Wysłany: Sro 17 Mar, 2010 16:44