Ja po dwudniowej przerwie zauważam dużą obniżkę możliwości, jakbym cofnął się w rozwoju, muszę to nadrabiać przez kolejne kilka dni. Co by było po miesiącu, to wolę nawet nie myśleć.
No, ale gram dopiero od paru miesięcy, może jak ktoś ma długi staż to kilka tygodni przerwy go tak nie niszczą.
Instrument/y: Antoine Courtois EVOLUTION IV
Ustnik/i: Stomvi Combi System nr 4
Wysłany: Sob 27 Cze, 2009 10:29
A ja uważam, że odłożenie instrumentu na jakiś czas (naprawdę góra miesiąc!) nie jest takie złe. Jeżeli ktoś bardziej zawodowo gra na trąbie (naukę ma już za sobą) to usta nieraz są przemęczone po całym roku grania i potrzebują trochę odpoczynku - jak to mięśnie. Popatrzcie na sportowców. Zawsze po ostrym sezonie czy zawodach (olimpiada, mistrzostwa itp.) robią sobie przerwę. Człowiek czasami musi odpocząć.
Wydaje mi się, że podobnie jest na trąbce. Faktycznie po takiej przerwie spadają nasze osiągi, ale uważam, że jest to właśnie okazja do poprawienia pewnych rzeczy. Na przykład ktoś może chcieć skorygować sobie ustawienie ustnika albo zmienić ustnik na inny rozmiar. Po takiej przerwie przez jakiś czas gra się trochę jakby na nowo i nowe przyłożenie lub ustnik nie będą taką przeszkodą jak przy graniu w formie.
Poza tym warto czasami stęsknić się za instrumentem, żeby po powrocie zobaczyć pewne rzeczy na nowo. Czasami można nawet "odkryć" pewne bardzo proste sprawy.
Wysłany: Sob 27 Cze, 2009 12:13
actrumpeter, całkowicie się z Tobą zgadzam. usta potrzebują odpoczynku
PS: świetne porównanie do sportowców
_________________ Jeżeli pomogłem kliknij "POMÓGŁ"
6. POWOLI DOCHODŹ DO CELU Jeśli chcesz być dobrym nie możesz się spieszyć. Stopniowo i dokładnie pracuj nad doskonaleniem swych umiejętności i pamiętaj, że człowiek uczy się całe życie.
Właśnie, wakacje to najlepszy czas na warsztaty, można w spokoju wyćwiczyć technikę itp. - a w roku szkolnym poza tym jest materiał i mniej czasu na ćwiczenie a w wakacje masz cały dzień do dyspozycji