Jestem bardzo ciekawy czy umiecie czytać nuty prosto z pięciolinii, chodzi mi o to czy rozpoznajecie jakie to dźwięki, czy wiecie jaki przycisk nacisnąć aby wydać odpowiedni dźwięk.
Mi sś potrzebne "opalcowania" do nut aby to zagrać .
Czy jak nie umiem rozpoznawać nut to czy to przyjdzie z czasem???
I jeszcze jedna prośba czy napisał by ktoś jak idą dźwięki po kolei od najwyższego . Bo ciągle to zapominam
normalnie nie zaznacza sie palcowania nad nutami, trzeba to sobie wycwiczyc, graj gamy, interwaly, ogolnie graj z nut, zawzsze musisz wiedziec jaki grasz dzwiek
http://www.trumpetstudio.com/scales/Allfinger.pdf tu masz palcowanie + pozycje na pieciolini, a co do kolejnosci tych dzwiekow to nie rozumiem pytania, ale mysle ze palcowanie w pdf wyjasni Ci sprawe
_________________ ''I wanna hear a Glen Miller Orchestra and I wanna see cops beating up hippies'' tadara, tadara-taada..
Pomogła: 4 razy Wiek: 22 Posty: 81 Skąd: nowa ruda
Wysłany: Czw 02 Mar, 2006 22:02
Heh, gram od 4 miesięcy i mam dokładnie taki sam problem. Niby nuty znam i opalcowanie mniej więcej też, ale bez podpisanego nie ma szans żebym zagrała. Jeszcze jak dochodz? krzyżyki to już masakra. Kiedy? sie tego trzeba będzie nauczyć. Pozdrawiam :wink:
Nie wiem czy mam rację, ale ja zawsze obrywałem za "podpisywanie" mój drygent poprostu tego nie tolerował. Twierdził, że to tylko spowalnia nauke. Jego motto brzmiało:" cwiczenie czyni mistrza"! Moim zdanie dobrze jest też na pocz?tek gra w jakiej? orkiestrze, sprawia to więcej rado?ci i wspaniale rozwija. :wink:
uff, podpisywanie nutek nie jest zadnym rozwiazaniem :/, na pocz?tku spox, prosta cwiczenia proste utworki, nie ma tego duzo, podpisuje sie fajnie, a pozniej nie wyrobisz...
najlepiej dorze sie nauczyć nutek, co sie jak nazywa, co gdzie lezy, potem powolutku z tr?bk? i bedzie git