Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Staccato
booobek 

Wysłany: Sro 03 Maj, 2006 19:14   Staccato

Witam, gram amatorsko, bez żadnego nauczyciela. Wszystko zaczęło sie od rogu myśliwskiego. Teraz gdy próbuję swoich sił na trąbce chcialbym opanować szybsze staccato, czyli podwojne i potrojne. Na czym polega takie granie i jak mam ćwiczyć, Pozdrawiam

Rastamanek 

Instrument/y: kawalek blachy
Wysłany: Sro 03 Maj, 2006 20:08   

sam jestem początkujący, ale wiem jedno. w litaku pisze że podwójne i potrójne staccata się zazczyna ćwiczyc dopioer po kilku latach nauki, nie uważasz że to troche dal ciebie za wczesnie?

Przemo 

Instrument/y: Weril ET2071
Wysłany: Sro 03 Maj, 2006 20:29   

ja gram na trąbce ponad 5 lat, potrójne staccato spokojnie zagram, ale znam gości co po takim czasie nie umieją tego... :twisted:

booobek 

Wysłany: Sro 03 Maj, 2006 22:08   

byc moze jest jeszcze za wczesnie, ale chcialbym wiedziec na czym takie staccato polega. Dobrze wykonane (np Nakariakov) brzmi niesamowicie

brass 

Wysłany: Sro 10 Maj, 2006 21:46   

Uczono mnie że najpierw należy opanować staccato potrójne. Ponoć tak jest lepiej i łatwiej.
W potrójnym wymawiamy tu tu ku. Ale nie ma tu reguły. Niektórym łatwiej mówić "du du gu".
Należy ćwiczyć na sucho bez instrumentu. Z instrumentem w ślimaczym tempie. Nawet jezeli możemy szybciej to gramy wolno. Tempo przyspeszamy bardzo powili. Warto co jakiś czas pograc w wolnym tempie. W szkole Arbana są fajne ćwiczenia na staccato.
Podwójne wygląda tak samo tyle ze mówimy "tu ku". Warto spróbować mówić "du gu". Mi jest tak łatwiej. Ponoć jest to nawet zalecane do podwójnego. Może pojawić się problem z synchronizacją palcy z językiem. Ja mam pewien problem z tym do dziś.

tesia 

Pomogła: 2 razy
Wysłany: Sro 05 Lip, 2006 16:54   

Przemo napisał/a:
ja gram na trąbce ponad 5 lat, potrójne staccato spokojnie zagram, ale znam gości co po takim czasie nie umieją tego... :twisted: