Witam, gram amatorsko, bez żadnego nauczyciela. Wszystko zaczęło sie od rogu myśliwskiego. Teraz gdy próbuję swoich sił na trąbce chcialbym opanować szybsze staccato, czyli podwojne i potrojne. Na czym polega takie granie i jak mam ćwiczyć, Pozdrawiam
Instrument/y: kawalek blachy Pomógł: 4 razy Wiek: 22 Posty: 250 Skąd: s kątowni
Wysłany: Sro 03 Maj, 2006 20:08
sam jestem początkujący, ale wiem jedno. w litaku pisze że podwójne i potrójne staccata się zazczyna ćwiczyc dopioer po kilku latach nauki, nie uważasz że to troche dal ciebie za wczesnie?
Uczono mnie że najpierw należy opanować staccato potrójne. Ponoć tak jest lepiej i łatwiej.
W potrójnym wymawiamy tu tu ku. Ale nie ma tu reguły. Niektórym łatwiej mówić "du du gu".
Należy ćwiczyć na sucho bez instrumentu. Z instrumentem w ślimaczym tempie. Nawet jezeli możemy szybciej to gramy wolno. Tempo przyspeszamy bardzo powili. Warto co jakiś czas pograc w wolnym tempie. W szkole Arbana są fajne ćwiczenia na staccato.
Podwójne wygląda tak samo tyle ze mówimy "tu ku". Warto spróbować mówić "du gu". Mi jest tak łatwiej. Ponoć jest to nawet zalecane do podwójnego. Może pojawić się problem z synchronizacją palcy z językiem. Ja mam pewien problem z tym do dziś.
Ja tez znam kogos takiego. Musze go ogladac codziennie w lustrze To, ze nie gram potrojnym staccatem nie jest moja wina. Poprostu nikt mi o nim nigdy nie mowil Nie mam pretensji o twojego posta :smile:
_________________ Kiks to życie! Nie kiksujesz nie żyjesz!
Pomógł: 53 razy Wiek: 19 Posty: 1396 Skąd: Kraków/Częstochowa
Wysłany: Sob 12 Sie, 2006 19:22
heh... w lutaku tak opisują ale moj nauczyciel powiedział mi, ze łątwiej jest wymawiac "ta ka" w podwojnym, "tataka" w potrojnym staccato. a to ze ktos opanował wczesniej czy pozniej staccato nie ma większego znaczenia. to jest taki "dodatkowy" manewr który "upiększa" grę ja gram 4 lata i nie spieszy mi się ze staccatem. moim zdaniem najlepiej nauczyc się rzeczy wazniejszych, mianowicie: gam itd. PzDr