Pomógł: 15 razy Wiek: 16 Posty: 379 Skąd: Lipno/k. Włocławka
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010 15:10 Trąbka piccolo
Jeżeli chodzi o ten typ trąbki to jestem laikiem w 100%. Zastanawiają mnie poniższe rzeczy:
-W jakim stroju jest Piccolo?
-Jak jest z kryciami ( tak jak na Bb czy inaczej ps. wiem że 4 zastępuje kombinację 13)
-Czy są jakieś wymagania odnośnie ustnika? ( np. czy mogłbym na moim monecie (1 1/2 według bacha) grać na piccolo?)
-czy ma znaczenie wysokość skali na Bb? ( na mojej Bb wyciągam max c3-d3)
-Czy są jakieś przeciwwskazania odnośnie gry na Bb i piccolo?
Z góry dziękuję za odpowiedź:)
_________________ Pomyśl... Jakbyś grał, gdybyś przeznaczył czas spędzony przed komputerem na doskonalenie się na trąbce???
Pomógł: 53 razy Wiek: 19 Posty: 1384 Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010 15:33
1. Piccolo występuje najczęściej w stroju Bb/A, czyli ma dwie rurki strojeniowe do wyboru.
2. Palcowanie jest takie samo jak i w innych typach trąbki.
3. Ustnik do piccolo ma mniejszy wlot i jest krótszy.
4. Na trąbce piccolo gra się trudniej, mnie osobiście ciężko było ustabilizować w ogóle dźwięki Nie wiem więc jak jest ze skalą i trudnością gry na dłuższą metę.
5. Raczej nie. Znajomi grają koncerty na piccolo i zwykłej Bb, i nie mają z tym problemów. Nawet kumpel na koncercie tegorocznych dyplomantów grał bodajże 2 koncerty na trąbie B i jeden na Piccolo - wyszło mu świetnie, także większych problemów z pogodzeniem tych instrumentów nie ma.
Instrument/y: Antoine Courtois EVOLUTION IV
Ustnik/i: Stomvi Combi System nr 4
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010 15:38