Tłumik "wah-wah''
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 gru 2013, 20:16
- Instrument/y: King SilverSonic
- Ustnik/i: Shiego Ohkura
- Lokalizacja: Lwówek Śląski
Tłumik "wah-wah''
Witam! Zastanawiam się nad kupnem tłumika Wah Wah:
Humes & Berg St-111 Czerwony
Tom Crown Trumpet Wah-Wah Copper
Harmon Wow Wow Mute Trumpet Alu
Co powiecie o tych tłumikach, dobre, który najlepszy może macie inne propozycje?
Humes & Berg St-111 Czerwony
Tom Crown Trumpet Wah-Wah Copper
Harmon Wow Wow Mute Trumpet Alu
Co powiecie o tych tłumikach, dobre, który najlepszy może macie inne propozycje?
- Ajuishkur
- Użytkownik
- Posty: 259
- Rejestracja: 6 maja 2006, 13:21
- Instrument/y: carol brass 7660 i 5284,jupiter 846rl
- Ustnik/i: jet tone 7d, 10s, lmcx,symphonic c, mf (fl)
- Lokalizacja: Katowice
polecam http://www.brasspoint.eu/mod_catalog3/show/154.html
no chyba,ze aluminiowy http://www.brasspoint.eu/mod_catalog3/show/153.html
no chyba,ze aluminiowy http://www.brasspoint.eu/mod_catalog3/show/153.html
Jak ktoś ma pytania piszcie na ten profil
https://instagram.com/captaintrumpet?ut ... E0OTdkZA==
https://instagram.com/captaintrumpet?ut ... E0OTdkZA==
- Waldek Krukowski
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 24 lut 2013, 21:35
- Instrument/y: Bach Strad. 37, Stomvi Elite, E-Benge
- Ustnik/i: Bach 1 1/2C Corp., Yamaha 16C4 GP,
- Lokalizacja: Warszawa/Różan
Radku. Wszystko zdaje się być kwestią gustu, upodobań brzmieniowych. Jedni wolą tłumiki aluminiowe inni z tworzywa. Jeżeli masz możliwość przetestowania ich to super, jeżeli nie to musisz zdać się na intuicję. Nie jest powiedziane że tańszy tłumik będzie brzmiał gorzej od tego droższego.
Tłumiki, których kupno rozważasz trudno podzielić na lepsze, gorsze. Osobiście spośród Bostona, Denis Wick`a, Stomvi i Harmon`a wybrałem Harmon`a co nie znaczy że innych już nie używam.
Te które poleca ci kolega wyżej, to górna półka używana przez profesjonalistów.
Tłumiki, których kupno rozważasz trudno podzielić na lepsze, gorsze. Osobiście spośród Bostona, Denis Wick`a, Stomvi i Harmon`a wybrałem Harmon`a co nie znaczy że innych już nie używam.
Te które poleca ci kolega wyżej, to górna półka używana przez profesjonalistów.
"...Aby być mistrzem nigdy nie przestawaj być uczniem..."
- wojtoholton
- Użytkownik
- Posty: 63
- Rejestracja: 9 lut 2011, 00:50
- Instrument/y: YAMAHA 8335 Xeno, King 650,
- Ustnik/i: Denis Wick 4x, v.bach 3cfl, Denis Wick 2FL
- Lokalizacja: Radziszów / Kraków
- Devil_inside
- Moderator
- Posty: 1433
- Rejestracja: 26 maja 2007, 14:54
- Instrument/y: Bach Stradivarius 43,Yamaha,Courtois,Schagerl
- Ustnik/i: Laskey 70MC i kilka innych
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wro/Wawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 gru 2013, 20:16
- Instrument/y: King SilverSonic
- Ustnik/i: Shiego Ohkura
- Lokalizacja: Lwówek Śląski
- Ajuishkur
- Użytkownik
- Posty: 259
- Rejestracja: 6 maja 2006, 13:21
- Instrument/y: carol brass 7660 i 5284,jupiter 846rl
- Ustnik/i: jet tone 7d, 10s, lmcx,symphonic c, mf (fl)
- Lokalizacja: Katowice
czy ja wiem czy cena nowego jo-rala taka wysoko
skoro tom crown miedziany kosztuje mniej więcej 270 zł a jo-ral nowy na brasspoincie 312 ...
skoro tom crown miedziany kosztuje mniej więcej 270 zł a jo-ral nowy na brasspoincie 312 ...
Jak ktoś ma pytania piszcie na ten profil
https://instagram.com/captaintrumpet?ut ... E0OTdkZA==
https://instagram.com/captaintrumpet?ut ... E0OTdkZA==
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 cze 2015, 16:19
- Instrument/y: yamaha 2320E
- Ustnik/i:
- Lokalizacja: Warszawa
wiem, że odgrzebuje stary wątek, ale w zasadzie temat ten sam.
Mam dwa pytania: pierwsze jakie jeszcze firmy warto rozważyć w podobnej klasie jak jo-ral, jeśli chodzi o tłum wah wah?
Drugie natomiast: jak wyglądają brzmieniowe różnice między aluminium i miedzią? Niestety grałem tylko na miedzianym, efekt bardzo mi się podobał, ale pytanie jak z dźwiękiem, bo pod względami czysto praktycznymi to aluminium zdaje się przeważać (waga etc). Z góry dzięki za pomoc.
Mam dwa pytania: pierwsze jakie jeszcze firmy warto rozważyć w podobnej klasie jak jo-ral, jeśli chodzi o tłum wah wah?
Drugie natomiast: jak wyglądają brzmieniowe różnice między aluminium i miedzią? Niestety grałem tylko na miedzianym, efekt bardzo mi się podobał, ale pytanie jak z dźwiękiem, bo pod względami czysto praktycznymi to aluminium zdaje się przeważać (waga etc). Z góry dzięki za pomoc.
- djfender
- Użytkownik
- Posty: 80
- Rejestracja: 3 gru 2016, 21:04
- Instrument/y: SCHAGERL Academica Superior S1S
- Ustnik/i: Yamaha 18C4-GP
- Lokalizacja: ZG
Jo-Ral miedziany waga: ze steam (wkładką do wah-wah): 236g, bez steam'u: 190g.Devil_inside pisze:Mam miedzianego Jo-rala. Brzmi świetnie ale jest tez bardzo ciężki, jakbym kupował drugi raz to chyba bym wziął aluminiowy.
Nie mam dostępu do aluminiowego.
Przy okazji, Denis Wick Cup 5531: 132g; Wallace TWC M17 Practice Mute: 94g.
- Waldek Krukowski
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 24 lut 2013, 21:35
- Instrument/y: Bach Strad. 37, Stomvi Elite, E-Benge
- Ustnik/i: Bach 1 1/2C Corp., Yamaha 16C4 GP,
- Lokalizacja: Warszawa/Różan
Wagę szczegółowo podał Ci djfender, natomiast w rzeczywistości różnicę wg mnie poczujesz po kilkudziesięciu minutach grania. Różnice w wadze są na tyle małe, że do pojedynczego lub kilkunasto minutowego grania nie będą stanowiły różnicy.
Dla mnie najważniejsze jest brzmienie. Mam doświadczenie z wieloma tłumikami typu Wah i uwielbiam brzmienie tych miedzianych. Jest delikatniejsze, bardziej miękkie, ciemne i bardziej "sypiące". Aluminiowy jest ostrzejszy, wyraźniejszy, troszkę głośniejszy i bardziej otwarty.
Tak ja to widzę i z tego co wiem taki jest zamysł producentów.
Dodam tylko że 90% gry z tłumikiem gram z całkowicie wyciągniętym wkładem.
Obecnie gram kilka lat na miedzianym Jo Ral`u, z aluminium polecam Harmon`a
Dla mnie najważniejsze jest brzmienie. Mam doświadczenie z wieloma tłumikami typu Wah i uwielbiam brzmienie tych miedzianych. Jest delikatniejsze, bardziej miękkie, ciemne i bardziej "sypiące". Aluminiowy jest ostrzejszy, wyraźniejszy, troszkę głośniejszy i bardziej otwarty.
Tak ja to widzę i z tego co wiem taki jest zamysł producentów.
Dodam tylko że 90% gry z tłumikiem gram z całkowicie wyciągniętym wkładem.
Obecnie gram kilka lat na miedzianym Jo Ral`u, z aluminium polecam Harmon`a
"...Aby być mistrzem nigdy nie przestawaj być uczniem..."