Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wyciąganie wysokich dźwięków
shwagro 

Instrument/y: Yamaha YTR4335G
Wysłany: Pią 04 Gru, 2009 09:40   Wyciąganie wysokich dźwięków

Witam, ja gram od niecałych 4 miesięcy na trąbce. g2 to nie jest dla mnie problem, przy gamce i dobrym rozegraniu wyciągam d3. Mam nową Yamahę 4335g. Czy są jakieś przeciwskazania, żebym nie grał tak wysoko przez jakiś czas?? :> Aha i dodam, że uczyłem się u kapelmistrza orkiestry, który nauczył mnie tylko dmuchania i palcowania. Czekam na odpowiedź ;)

Jazz 
Jazzman

Instrument/y: Klarnet, Saksofon Tenorowy
Ustnik/i: Od klarnetu i saksofonu :)

Wysłany: Pią 04 Gru, 2009 13:14   

A nut? Bez nut daleko nie zajedziesz...
4 miesiące hmm dość mało jak na d3, za bardzo ciągniesz tą górę, możesz zepsuć (chyba to się tak nazywało) zadęcie i będziesz miał dziury (w niektórych miejscach nieczystości) w skali...
Ćwicz skalę, gamę, długie dźwięki itp., ale nie na siłę - góra ma przychodzić tak samo jak dół - lekko...
Jak się mylę to poprawić mnie ...

Bielecki Michal 

Instrument/y: B -Schagerl Penelope Gold C- Stomvi Titanium
Wysłany: Pią 04 Gru, 2009 13:33   

powiem tak

jest to mozliwe, lecz bardzo mało prawdopodobne, zeby zagrać to prawidłowo.

lekko? gora? heh.. siadz w orkiestrze i zagraj "alpejską" lekko :D

gora powinna być grana swobodnie ( w miare ) bo nigdy nie uda sie zagrać jej tak "lekko " jak np oktawy raz kreslnej. Inne cisnienie, ilosć powietrza, przyłozęnie ustnika ... :trumpet:

Rumcajs 

Instrument/y: YTR 2335
Ustnik/i: Thein 3C

Wysłany: Pią 04 Gru, 2009 13:38   Re: Wyciąganie wysokich dźwięków

shwagro napisał/a:
Witam, ja gram od niecałych 4 miesięcy na trąbce. g2 to nie jest dla mnie problem, przy gamce i dobrym rozegraniu wyciągam d3. Mam nową Yamahę 4335g. Czy są jakieś przeciwskazania, żebym nie grał tak wysoko przez jakiś czas?? :> Aha i dodam, że uczyłem się u kapelmistrza orkiestry, który nauczył mnie tylko dmuchania i palcowania. Czekam na odpowiedź ;)