Czas nauki, skala, kondycja
- Damian Ruskowiak
- Ekspert
- Posty: 1585
- Rejestracja: 20 mar 2008, 11:43
- Instrument/y: Bach Strad. 180 37G, CarolBrass 8880L-GSS(D)
- Ustnik/i: GR 66L, GR 66MS, JK 5BFL
- Lokalizacja: MIEJSKA GÓRKA - WLKP
-
- Użytkownik
- Posty: 88
- Rejestracja: 28 gru 2007, 15:42
- Instrument/y: King 1501
- Ustnik/i: Bach 7c
- Lokalizacja: sulmierzyce
-
- Użytkownik
- Posty: 135
- Rejestracja: 7 wrz 2008, 12:42
- Instrument/y: Amati ATR213
- Ustnik/i: Gruba Custom LEAD
- Lokalizacja: Andrychów
co do otwierania gardła, wezcie sobie trabke z ustnikiem i obejmijcie ustami rant ustnika (niejako wsadzajac go troszke do ust) i pooddychajcie chwile tak przez trabke, gardlo powinno byc podczas grania mniej wiecej tak otwarte jak przy oddychaniu. Mozna tez probowac tak dmuchac przez trabke (usta normalnie ulozone w ustniku) aby powietrze wylatujace bylo jak najcieplejsze
-
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: 26 sty 2008, 20:24
- Instrument/y: Andreas Eastman ETR-520G
- Ustnik/i: Guce 2A
- Lokalizacja: Zawiercie
Dodam jeszcze,że otwarcie gardła nie gwarantuje natychmiastowych efektów w postaci lepszej kondycji i skali ale jest absolutną podstawą do rozwoju.To co napisał sasquatch,jest tylko półśrodkiem do otwarcia gardła.Chodzi natomiast o to,żeby gardło zostało otwarte trwale.To się musi stać nałogiem dla gardła,że jest otwarte.Pomyślcie sobie kiedy gardło jest otwarte a kiedy zamknięte.Otwarte jest wtedy kiedy nabieramy powietrze a zamknięte kiedy przełykamy np.ślinę.I takiego właśnie zaciśnięcia trzeba unikać.Trzeba dmuchać w trąbkę tak jakbyśmy ziewali.Całe niebezpieczeństwo grania od razu z otwartym gardłem polega na tym,że jeśli zadęcię dalej pozostaje zaciśnięte,a gardło rozluźnione wtedy możemy mieć tzw.cofki powietrza co rozpycha gardło i może doprowadzić do jego spuchnięcia,dlatego w początkowym etapie rozluźniania ja stosuję metodę bezinwazyjną-odpowiednia praca samym powietrzem bez instrumentu.Pozdrawiam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 lip 2011, 21:45
- Instrument/y: Amati Kraslice
- Ustnik/i:
- Lokalizacja: Wieruszków
Witam forumowiczów
Jeśli chodzi o mnie, "gram" na trąbce od stycznia w znaczeniu, że w styczniu pierwszy raz dostałem trąbke do ręki. Ćwiczę głównie samemu, czasem z 'gościem' z lokalnej orkiestry strażackiej. Opcja grania na trąbce bardzo mi się podoba. Ale mam kilka problemów z tym związanych. Głównie chodzi o dźwięk, jest on taki nieprzyjemny, nie przypominający brzmienia trąbki, które mogło by mi się podobać. Jeśli chodzi o skale to dochodzę bez żadnych problemów do e2 opcjonalnie zagram pieśni w których jest f2, więc powiedzmy że jestem o tyle zadowolony, najbardziej niepokoi mnie ten dźwięk który przypomina jak dla mnie bardziej wuwuzele niż trąbke. 'Gościu' z orkiestry mówi, że technicznie dmucham w trąbke dobrze, nie nadymam policzków itd. Macie jakąś radę jak osiągnąć zadowalający dźwięk ?
Jeśli chodzi o mnie, "gram" na trąbce od stycznia w znaczeniu, że w styczniu pierwszy raz dostałem trąbke do ręki. Ćwiczę głównie samemu, czasem z 'gościem' z lokalnej orkiestry strażackiej. Opcja grania na trąbce bardzo mi się podoba. Ale mam kilka problemów z tym związanych. Głównie chodzi o dźwięk, jest on taki nieprzyjemny, nie przypominający brzmienia trąbki, które mogło by mi się podobać. Jeśli chodzi o skale to dochodzę bez żadnych problemów do e2 opcjonalnie zagram pieśni w których jest f2, więc powiedzmy że jestem o tyle zadowolony, najbardziej niepokoi mnie ten dźwięk który przypomina jak dla mnie bardziej wuwuzele niż trąbke. 'Gościu' z orkiestry mówi, że technicznie dmucham w trąbke dobrze, nie nadymam policzków itd. Macie jakąś radę jak osiągnąć zadowalający dźwięk ?
-
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: 26 sty 2008, 20:24
- Instrument/y: Andreas Eastman ETR-520G
- Ustnik/i: Guce 2A
- Lokalizacja: Zawiercie
Witaj na forum.W pierwszej kolejność poćwicz sobie w dynamice piano.Nie graj długich dźwięków,ćwicz w dynamice piano obojętnie co.Mogą to być ćwiczenia gamowe,czyli gamy różnymi sposobami,mogą to być ćwiczenia ze szkoły Arbana czy Lutaka,mogą to być również utworki które grasz w orkiestrze.Pamiętaj nie ważne co grasz ale jak.Ćwicz w dynamice piano bez języka czyli legato i nie przekraczaj c2.Pozdrawiam.
- furmon7
- Użytkownik
- Posty: 78
- Rejestracja: 16 sty 2010, 19:10
- Instrument/y: Bach Omega, Prelude by Bach Tr-700
- Ustnik/i: Vincent Bach 3C
- Lokalizacja: małopolska
Spróbuj brać powietrze na "ha/ho" coś jakbyś ziewał tylko że "w drugą stronę".
Mi to trochę pomogło, ćwiczyłem jeszcze Caruso, ale Ty trochę za krótko jeszcze grasz i mogło by to się źle dla Ciebie skończyć. Jest to bardzo kondycyjne ćwiczenie.
Zacznij od oddechu. Głębokiego, pełnego, na otwartym gardle, bez zaciskania się, na luzie.
Mam nadzieję że pomogłem.
Mi to trochę pomogło, ćwiczyłem jeszcze Caruso, ale Ty trochę za krótko jeszcze grasz i mogło by to się źle dla Ciebie skończyć. Jest to bardzo kondycyjne ćwiczenie.
Zacznij od oddechu. Głębokiego, pełnego, na otwartym gardle, bez zaciskania się, na luzie.
Mam nadzieję że pomogłem.
[center]Muzyk zmiesza orkiestrę najlepiej dobraną
Jeśli grając stara się aby go słyszano.
Adam Mickiewicz [/center]
Jeśli grając stara się aby go słyszano.
Adam Mickiewicz [/center]
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 lip 2011, 21:45
- Instrument/y: Amati Kraslice
- Ustnik/i:
- Lokalizacja: Wieruszków
generalnie mój "gościu od trąbki" mówi, że dźwięk konkretny przychodzi z czasem, ale przyznaje, że jestem dość sfrustrowany bo czas mija a dźwięk wciąż jest nieprzyjemny, planuje nagrać to jak gram (aparatem, typowo amatorsko) może wtedy ocenicie, bo jak dla mnie to jest źle.
edit: Gdzie tutaj jest opcja pomógł, bo należy się wam, a nie mogę znaleźć...
edit: Gdzie tutaj jest opcja pomógł, bo należy się wam, a nie mogę znaleźć...
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 mar 2012, 20:23
- Instrument/y: Yamaha YTR 4335GII, Holton Al Hirt Special
- Ustnik/i: Yamaha 11b4
- Lokalizacja: Z daleka
- xXPITBULLXx
- Użytkownik
- Posty: 521
- Rejestracja: 27 gru 2009, 21:36
- Instrument/y: Bach Stradivarius New York; Bach TR 305 SBP
- Ustnik/i: Gold Vincent Bach CORP 2 1/2C MT VERNON NY
- Lokalizacja: woj.Lubelskie/UKF
- Kontakt:
Ćwicz na ustniku, graj dźwięki pedałowe. Poczujesz rozluźnienie nie będziesz męczył g2, dodatkowo po dłuższym czasie wejdzie ci ładne c3. Ale wszystko z solidną pracą, granie kilka razy dziennie krótkimi okresami z dużym odpoczynkiem. Usta nabierają wtedy mocy. Na ustniku glissanda, legata, długie dźwięki. Im lepsze wykonanie na ustniku tym większa pewność że na trąbce ci wyjdzie.
Zwycięzca konkursu Mottywator
-
- Użytkownik
- Posty: 489
- Rejestracja: 26 mar 2010, 08:42
- Instrument/y: Bach Artisan, Martin Committee 1952
- Ustnik/i: Bach Corp., Monette
- Lokalizacja: Katowice
Boggdan, grasz dopiero pięć miesięcy. To zdecydowanie za mało, żeby osiągnąć czyste brzmienie na trąbce. Niestety, ten instrument wymaga czasu i dużo pracy. Więc nie idź na skróty, po prostu ćwicz. Zdecydowanie godnym polecenia jest ćwiczenie na samym ustniku.
Nie sądzę żebyś wiedział co to są glissanda i legata ale nie przejmuj się, spróbuj grać długie dźwięki (na przykład g1 przez 10 minut).
Każdy tak zaczynał więc wytrwałości!
Nie sądzę żebyś wiedział co to są glissanda i legata ale nie przejmuj się, spróbuj grać długie dźwięki (na przykład g1 przez 10 minut).
Każdy tak zaczynał więc wytrwałości!
Pozdrawiam - Grzegorz
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 paź 2012, 13:20
- Instrument/y: YAMAHA ytr4335g t30679
- Ustnik/i:
- Lokalizacja: Legnica
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 26 lut 2013, 20:31
- Instrument/y: Roy Benson
- Ustnik/i:
- Lokalizacja: Opole
witam ponownie
Mam pewien problem. Często gdy gram wysokie tony (dla mnie wysokie to d2, e2 albo ewentualnie f2) a potem mam zejść do c, d, e, f albo g to mam problem i dźwięk mi nie wchodzi w ogóle (takie głuche puknięcie). Głównie mam to w konkretnych utworach bo jak gram tylko takie przejścia to raczej nie ma tego problemu. Jest to znany wam problem ? Macie jakieś wskazówki ?
Mam pewien problem. Często gdy gram wysokie tony (dla mnie wysokie to d2, e2 albo ewentualnie f2) a potem mam zejść do c, d, e, f albo g to mam problem i dźwięk mi nie wchodzi w ogóle (takie głuche puknięcie). Głównie mam to w konkretnych utworach bo jak gram tylko takie przejścia to raczej nie ma tego problemu. Jest to znany wam problem ? Macie jakieś wskazówki ?